Get Adobe Flash player
-A A +A

Górczewska w przyszłości. Jak ją widzisz?

Czas trwania: 
wt, 03/04/2018 (Cały dzień) - wt, 24/04/2018 (Cały dzień)

Budowa metra to element polityki transportowej Warszawy. Ale czy ulice, pod którymi powstaje tak szybki i niezawodny środek komunikacji miejskiej nie powinny się również zmieniać?

 

Budowa II linii metra na Woli i Bemowie może może zmienić ulicę Górczewską. Wielka arteria, która dziś często jest trudną do przekroczenia barierą, może stać się ulicą przyjazną pieszym,rowerzystom i kierowcom, z integrującymi przestrzeniami publicznymi, małą architekturą i dodatkową zielenią.

 

Na ulicy Górczewskiej będzie pięć stacji metra. Otwarcie nowobudowanego odcinka  linii metra zmniejszy ruch drogowy na tej ulicy, a tym samym pozwoli na zmianę szerokości jezdni, przeznaczeniewiększej przestrzeni dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu oraz poprawę jakości przestrzeni publicznej.

 

O czym chcemy porozmawiać z mieszkańcami?

 

Podczas konsultacji chcemy  poznać opinie, potrzeby i oczekiwania mieszkańców i użytkowników ulicy. W szczególności chcemy porozmawiać o:

 

  • liczbie i lokalizacji miejsc postojowych,
  • rozwiązaniach przystanków komunikacji miejskiej i węzłów przesiadkowych,
  • zagospodarowaniu przestrzeni publicznej i zieleni.

 

Proponujemy 2 warianty:

 

Wariant 1 – przekrój ulicy 2x2 pasy ruchu (zmiana klasy drogi z drogi głównej G na zbiorczą Z), pozostawienie dotychczasowych skrzyżowań, dwukierunkowe drogi rowerowe po obu stronach ulicy, dodatkowe przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe w zatokach, miejsca postojowe wzdłuż ulicy, miejsca reprezentacyjne o funkcji społeczno-integrującej, wzbogacenie przestrzeni ulicy rzędami drzew i zielenią niską.

 

Kliknij na obrazek, żeby zobaczyć większy rozmiar >>>

 

Zobacz przekroje poprzeczne:

 

  • Wariant 1, Przekrój poprzeczny nr 1, odcinek ul. Klemensiewicza – ul. Powstańców Śląskich zobacz >>>
  • Wariant 1, Przekrój poprzeczny nr 2, odcinek ul. Mroczna – ul. Góralska zobacz >>>
  • Wariant 1, Przekrój poprzeczny nr 3, odcinek ul. Sokołowska – ul. Syreny zobacz >>>
  • Wariant 1, Przekrój poprzeczny nr 4, odcinek ul. Tyszkiewicza – ul. Szlenkierów zobacz >>>

 

Zobacz szczegółowe plany sytuacyjne:

  • Wariant 1, Plan sytuacyjny, Arkusz 1 ul. Lazurowa – ul. Powstańców Śląskich zobacz >>>
  • Wariant 1, Plan sytuacyjny, Arkusz 2 ul. Powstańców Śląskich – CH Wola Park zobacz >>>
  • Wariant 1, Plan sytuacyjny, Arkusz 3 CH Wola Park – ul. Księcia Janusza/ ul. Jana Olbrachta zobacz >>>
  • Wariant 1, Plan sytuacyjny, Arkusz 4 ul. Księcia Janusza/ ul. Jana Olbrachta – al. Prymasa Tysiąclecia zobacz >>>
  • Wariant 1, Plan sytuacyjny, Arkusz 5 al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Młynarska zobacz >>>

 

Wariant 2 - przekrój ulicy 2x2 pasy ruchu z dodatkowym pasem autobusowym pomiędzy ulicą Powstańców Śląskich a al. Prymasa Tysiąclecia (zmiana klasy drogi z G na Z), rozbudowa skrzyżowania z ulicą Syreny, dwukierunkowe drogi rowerowe po obu stronach ulicy, dodatkowe przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe częściowo na jezdni, więcej miejsc postojowych wzdłuż ulicy, miejsca reprezentacyjne oraz ciąg pieszy o funkcji społeczno-integrującej (CH Wola Park – ul. Księcia Janusza/ Olbrachta), więcej przestrzeni dla pieszych, wzbogacenie przestrzeni ulicy rzędami drzew i zielenią niską.

 

Kliknij na obrazek, żeby zobaczyć większy rozmiar >>>

 

 

Zobacz przekroje poprzeczne:

  • Wariant 2, Przekrój poprzeczny nr 1, odcinek ul. Klemensiewicza – ul. Powstańców Śląskich zobacz >>>
  • Wariant 2, Przekrój poprzeczny nr 2, odcinek ul. Mroczna – ul. Góralska zobacz >>>
  • Wariant 2, Przekrój poprzeczny nr 3, odcinek ul. Sokołowska – ul. Syreny zobacz >>>
  • Wariant 2, Przekrój poprzeczny nr 4, odcinek ul. Tyszkiewicza – ul. Szlenkierów zobacz >>>

 

Zobacz szczegółowe plany sytuacyjne:

  • Wariant 2, Plan sytuacyjny, Arkusz 1 ul. Lazurowa – ul. Powstańców Śląskich zobacz >>>
  • Wariant 2, Plan sytuacyjny, Arkusz 2 ul. Powstańców Śląskich – CH Wola Park zobacz >>>
  • Wariant 2, Plan sytuacyjny, Arkusz 3 CH Wola Park – ul. Księcia Janusza/ ul. Jana  Olbrachta zobacz >>>
  • Wariant 2, Plan sytuacyjny, Arkusz 4 ul. Księcia Janusza/ ul. Jana Olbrachta – al. Prymasa Tysiąclecia zobacz >>>
  • Wariant 2, Plan sytuacyjny, Arkusz 5 al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Młynarska zobacz >>>

 

W wyniku konsultacji i analiz powstanie koncepcja ze szczegółowymi wytycznymi komunikacyjno–urbanistycznymi w zakresie przekształceń ulicy GórczewskiejNa ich podstawie przygotowane będą szczegółowe projekty przekształcania przestrzeni ulicy Górczewskiej na poszczególnych jej fragmentach stopniowo, po zakończeniu prac nad kolejnymi odcinkami II linii metra.

 


Konsultacje trwają do 24 kwietnia 2018


 

 
Jak można wziąć udział w konsultacjach: 

Przyjdź i porozmawiaj w punkcie konsultacyjnym:

 

  • 13 kwietnia (piątek), godz. 16:00 – 20:00, Szkoła Podstawowa nr 68 im. Zawiszy Czarnego, ul. Płocka 30
  • 14 kwietnia (sobota), godz. 10:00 – 14:00, Szkoła Podstawowa nr 388 im. Jana Pawła II, ul. Deotymy 25/33
  • 16 kwietnia (poniedziałek), godz. 16:00 – 20:00, Urząd Dzielnicy Bemowo, ul. Powstańców Śląskich 70
  • 19 kwietnia (czwartek), godz. 16:00 – 20:00, Szkoła Podstawowa nr 68 im. Zawiszy Czarnego, ul. Płocka 30
  • 21 kwietnia (sobota), godz. 09:00 – 13:00, Miejsce Aktywności Lokalnej „Dwa Jelonki”, ul. Powstańców Śląskich 44
  • 24 kwietnia (wtorek), godz. 16:00 – 20:00, Szkoła Podstawowa nr 388 im. Jana Pawła II, ul. Deotymy 25/33

 

  • Obejrzyj projekty w internecie i wyślij swoje opinie i uwagi na adres gorczewska@arup.com

 


Jednostka odpowiedzialna: Biuro Polityki Mobilności i Transportu

Podstawa prawna: Uchwała nr LXI/1691/2013 Rady m.st. Warszawy z dnia 11 lipca 2013 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami m.st. Warszawy

Załączniki: 
Plik: Plakat w PDF, rozmiar pliku: 1616.75 KB
Pobierz